Wednesday, January 1, 2014

NEW CHAPTER =)

BISMILLAHIRRAHMANIRRAHIM.....

Berlabuh sudah tirai 2013 dan naik tirai 2014. Wish the best for this year. Hope semakin hari semakin dapat kita baiki diri. Bila kita duduk muhasabah lepas itu kita sendiri ingat balik jahiliyyah kita dulu rasa sedih ada tapi yang banyaknya rasa bersyukur. Malu pun ada sebenarnya.. malu itu sebahagian dari iman kan... dan orang yang beriman pasti ada rasa malu. If you are a woman u should be shy coz itu fitrah seorang perempuan. Malu bila fikir balik kenapa aku buat macam itu macam ini,lepas tu senyum sendiri :)

"Bila Allah selamatkan kita dari melakukan kemungkaran dan maksiat kita kena rasa benci untuk kembali balik pada keadaan itu"

Malu sikit~ xnak sikit malu banyak dekat Allah coz apa yang kita pakai, apa yang keluar dari mulut kita, apa yang kita lihat,apa yang kita makan dan minum itu mengambarkan diri kita yang sebenar,tak nak benda itu jadi zahir semata2 tapi dalaman kita tetap belum baik lagi. Yang dalaman akan menzahirkan yang luaran.
Rite ?

So dalam tengah exam fever nie, ada video na share tapi tak relate sgt dgn exam. Video ini betul2 mengajar saya untuk letakkan dunia ditangan bukan dihati. Dunia adalah dunia semata2 dalamnya ada banyak tipu daya yang syaitan sendiri nampakkn benda itu indah. Kalau betul2 nak amalkan Quran kena tadabbur dan rasa insaf bila baca ayat2 Allah ni. Biar kita banyak menangis mengenangkan dosa dari banyak ketawa dalam kemaksiatan dan kemungkaran.

Banyak belajar dengan classmate seorang ni dari tamhidi kawan,tenang banyak berkongsi ilmu dalam kereta lagi2 hadis2 yang dia dah hafal,seorang yang teguh pendirian. Jahiliyyah adalah benda yang patut kita buang jauh2 dan jangan masukkan diri kita balik dalam keadaan itu dan ambil pengajaran dari yang lepas.

"Yang soleh tidak melayan dan yang solehah tidak melayan juga" (edit sikit)
" Mahalkan diri its worth "









No comments:

Post a Comment